مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.

زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در سال 2008 کشور روسیه و بانک جهانی توافقی به ارزش 15 میلیون دلار امضا کردند که طی آن «صندوق اعتماد» در بانک جهانی برای پیشرفت طرح‌های توانایی مالی تشکیل شد. اهداف این صندوق عبارت‌اند از: ارائه تعریفی جامع و کامل از توانایی‌های مالی، بازبینی تحقیقات و اطلاعات فعلی در طرح‌های موجود و استفاده از این اطلاعات و تحقیقات برای توسعه، سنجش و ارزیابی شیوه‌ها. سپس این صندوق طی پروژه‌ای، پرسشنامه جدیدی را برای اندازه‌گیری سواد مالی در کشورهای با درآمد پایین و متوسط ایجاد کرد. این نظرسنجی برای اندازه‌گیری سواد مالی که هر دو موضوع اندازه‌گیری قابلیت‌های مالی در این کشورها و همچنین ارزیابی برنامه‌های سواد مالی را دربرمی‌گیرد، توسط بانک جهانی پیاده‌سازی شد و در این فرآیند تیمی از کارشناسان خارجی و همچنین تیمی از 12 کشور دارای درآمد پایین و متوسط همکاری کردند.

کتابچه راهنمایی که در زیر ارائه می‌شود مربوط به این نظرسنجی است. این راهنما برای مؤسسات، محققان و شرکت‌های تحقیقاتی طراحی شده و در آن نکات چگونگی اندازه‌گیری توانایی‌های مالی در کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط با استفاده از این ابزار نظرسنجی جدید که تمام مراحل آن در همین کشورها مورد بررسی قرار گرفته است، ارائه می‌شود. در این کتابچه راهنما نکات و ویژگی‌های این نظرسنجی، چگونگی پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز آن و چگونگی تحلیل نتایج اطلاعات به دست آمده خلاصه شده است.  فصل اول این راهنما به بیان این موضوع می‌پردازد که چرا این نظرسنجی می‌تواند برای سیاست‌گذاران مفید باشد. فصل دوم، پرسشنامه و اهداف و موضوعات آن را مطرح می‌کند. فصل سوم نیز مراحل پیاده‌سازی این نظرسنجی را پوشش می‌دهد. و فصل چهارم مربوط به راهنمای تحلیل نتایج این نظرسنجی است.  

دانلود فایل کتابچه راهنما

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی