مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.

زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جهان سرمایه‌گذاری بسیار جذاب و پیچیده است و می‌تواند بسیار سودآور باشد. برخلاف دنیای بانکی که در آن دولت سپرده‌ها را تضمین می‌کند، سهام، اوراق قرضه و دیگر اوراق بهادار می‌توانند ارزش خود را از دست بدهند و هیچ ضمانتی برای آن‌ها وجود ندارد. تمام سرمایه‌گذاران، چه شرکت‌های بزرگ و چه افراد حقیقی، باید قبل از خرید سرمایه‌گذاری و تا زمانی‌که آن را نگه‌می‌دارند به برخی از اطلاعات اولیه درباره سرمایه‌گذاری دسترسی داشته باشند. برای دستیابی به این هدف مؤسسات دولتی باید اطلاعات مالی شفاف و درست را در اختیار عموم قرار دهند. سرمایه‌گذاران نیز باید به منظور حفاظت از پولی که در بازار اوراق بهادار سرمایه‌گذاری کرده‌اند از این اطلاعات استفاده کرده، تحقیقات لازم را انجام دهند و سؤالات خود را از طریق منابع معتبر پاسخ دهند.

بر این اساس، دفتر آموزش و حمایت از سرمایه‌گذاران کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده برای رفع نیازهای سرمایه‌گذاران و کمک به آن‌ها سایتی را ایجاد کرده است و هدف دارد تا به افراد کمک کند تصمیمات سرمایه‌گذاری درست و دقیقی گرفته و از خود در برابر تقلب و کلاهبرداری حفاظت کنند. این سایت سه هدف کاربردی دارد:

1) تولید و توزیع مواد آموزشی

2) برگزاری سمینارهای آموزشی و رویدادهای سرمایه‌گذار محور

3) همکاری با سازمان‌های دولتی، قانون‌گذاران و گروه‌های سرمایه‌گذار در زمینه ابتکار آموزش به سرمایه‌گذاران

سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق این سایت با محصولات مالی گوناگون آشنا شوند، در زمینه

این سایت دارای چهار بخش اصلی است: مقدمه سرمایه‌گذاری، تحقیقات قبل از سرمایه‌گذاری، حفاظت از سرمایه‌گذاری و منابع بیشتر. آشنایی با کارکرد بازار سهام، انواع محصولات سرمایه‌گذاری، ریسک و برنامه‌های بازنشستگی از جمله مباحث مطرح شده در بخش مقدمه هستند. پنج سؤالی که باید قبل از انجام سرمایه‌گذاری از خود بپرسیم، ارزیابی میزان تحمل ریسک فردی، تحقیقات سرمایه‌گذاری، تخصیص دارایی‌ها، سرمایه‌گذاری برای خود یا کار با گروهی حرفه‌ای، در بخش تحقیقات قبل از سرمایه‌گذاری و همچنین آشنایی با انواع تقلب و چگونگی اجتناب از آن‌ها از مطالب قابل مشاهده در بخش محافظت از سرمایه‌گذاری هستند.

همچنین سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق این سایت سؤالات و شکایات خود را نیز مطرح کنند.

www.investor.gov

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی