مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
يكشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۲۴ ق.ظ

کتاب پول، خدا، بچه‌ها

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در بین آموزه‌های زندگی‌ساز دین اسلام، آموزه‌های مربوط به امور مالی، از اهمیت به سزایی برخوردار است. اسلام به کسب لقمه‌ی حلال و مصرف درست مال فوق‌العاده حساس است. بر اساس معارف ناب اسلامی، تربیت صحیح انسان، جز با اصلاح زندگی مالی او میسّر نمی‌شود و هرگونه نابسامانی در این زمینه، به سیر معنوی آدمی شدیداً لطمه می‌زند و او را از تقرب به خدای متعال، بازمی‌دارد. معلمان، مربیان و والدین گرامی، باید در آموزش این معارف به کودکان و نوجوانان اهتمام ورزند و در تعلیم حقایق دین به این دسته از مخاطبان، تنها به امور اعتقادی و عبادی بسنده نکنند. بهترین شکل بیان معارف دینی، عرضه‌ی این معارف در بستر واقعیت زندگی و مصادیق روزمره است.

کتاب «پول، خدا، بچه‌ها» با نظر به همین نکات نوشته شده است و در هفت فصل با عناوین «پول»، «کسب و کار»، «خرید و فروش»، «اسراف و صرفه‌جویی»، «کمک به فقیران»، «پرسش‌های گوناگون» و «زنگ ضرب‌المثل‌ها» سعی در آموزش سبک زندگی اسلامی در امور مالی به کودکان و نوجوانان دارد.

در زیر نمونه‌ای از متن کتاب در فصل پول را مطالعه می‌کنید:

آیا اشکال دارد که ما در دعاهایمان از خدا پول و ثروت بخواهیم؟

نه، هیچ اشکالی ندارد. هر وقت دوست داشته باشیم، می‌توانیم دعا کنیم و از خدا پول بخواهیم. خدا از شنیدن درخواست‌های گوناگون ما هیچ‌وقت خسته نمی‌شود. او ما را دوست دارد. در هر جا و هر زمانی که صدایش کنیم، صدای ما را می‌شنود. به هر بهانه‌ای که با او حرف بزنیم، به ما توجه می‌کند. هیچ‌وقت به ما نمی‌گوید چرا درباره پول با من حرف می‌زنید.

این کتاب نوشته «غلامرضا حیدری ابهری» بوده و انتشارات جمال آن را به چاپ رسانده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی