مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

خانم «شریل سندبرگ» در حال حاضر مدیر ارشد اجرایی فیس‌بوک - نیرومندترین ابزار تاریخ بشر برای برقراری ارتباط اجتماعی- است و پس از مارک زوکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک، شخص دوم این شرکت محسوب می‌شود. قبل از آن خانم سندبرگ مدیر فروش آنلاین شرکت گوگل بوده است که توانست این شرکت کوچک را به غول جستجوی آنلاین جهان تبدیل کند. او همچنین به عنوان اقتصاددان با بانک جهانی همکاری داشته است و در فهرست «قدرتمندترین زنان جهان» در مجله فوربس جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است و در آخرین فهرست منتشر شده از سوی فوربس نیز همچنان جزو ده نفر نخست جهان است. او همچنین یکی از ثروتمندترین زنان جهان به شمار می‌آید. کتاب «پیش بروید: زنان، کار و اراده برای رهبری کردن» نوشته‌ی این زن موفق است که در آن تجربیات همکاری خود با شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و فیس‌بوک را برای استفاده زنان گردآورده است. او در این کتاب به دو مشکل مهم زنان اشاره می‌کند: اول اینکه زنان در هیچ جای جهان به رده‌های بالای شغلی دست پیدا نمی‌کنند و از رده‌های مدیریتی کنار گذاشته می‌شوند و همچنین اینکه آن ها قادر نیستند بین زندگی کاری و شخصی خود تعادل ایجاد کنند. او با در میان گذاشتن تجربیات خودش با سایر زنان به آن‌ها کمک می‌کند بر این مشکلات فائق آمده تا علاوه بر پرورش استعدادها و توانایی‌های خودشان بتوانند به رده‌های بالای شغلی نیز دست پیدا کنند. این کتاب در سال 2013 توانست عنوان پرفروش‌ترین کتاب مدیریت را کسب کند. یازده فصل این کتاب به‌ترتیب عبارتند از: «فاصله در بلند پروازی برای رهبری کردن»، «پشت میز بنشینید»، «موفقیت و پسندیده شدن»، « مسیر شغلی جانگل جیم است نه نردبان»، «شما مشاور من هستید؟» «حقیقت خود را بجویید و بگویید»، «پیش از آن‌که زمانش برسد نروید»، «از شریک خود یک شریک واقعی بسازید»، «انجام همه کارها با هم افسانه است»، «با هم گفتگو را در این باره آغاز کنیم»، «پیش به سوی برابری، با تلاش در کنار یکدیگر». در زیر بخشی از پیشگفتار این کتاب را می‌خوانید:

«هنوز احساس شرمندگی می‌کنم که چرا تا زمانی که درد را در پاهای خود حس نکردم متوجه نشده بودم که زنان باردار مستحق داشتن پارکینگ اختصاصی هستند. آیا به‌عنوان یکی از ارشدترین زنان گوگل نباید به چنین موضوعی فکر کرده و احساس مسئولیت می‌کردم؟ اما درست مثل سرگئی این موضوع برای من پیش نیامده بود. سایر زنان باردار احتمالا این رنج را در سکوت تحمل کرده و نخواسته‌اند که درخواستی برای یک راه حل خاص مطرح نمایند. یا شاید چون اعتماد به نفس‌کافی نداشته و یا در محل کار ارشدیت نداشته‌اند، درخواستی برای حل مشکل مطرح نکرده‌اند.»

این کتاب توسط خانم «بهاره بقایی» ترجمه شده و انتشارات بهار سبز نیز آن را به چاپ رسانده است.

علاوه بر مطالعه کتاب بالا، در لینک زیر نیز می‌توانید سخن‌رانی خانم شریل سندبرگ در رابطه با همین موضوع را مشاهده کنید. سخنرانی که دیدن آن به همه بانوانی که قصد ایجاد تغییری چشمگیر در زندگی حرفه‌ای و کاری خود دارند پیشنهاد می‌شود.

https://www.ted.com/talks/sheryl_sandberg_why_we_have_too_few_women_leaders#t-246152

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۱۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی