مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۱۷ ق.ظ

کتاب دختران خوب ثروتمند می‌شوند اگر...

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

چرا زنان بیشتر از مردان زیر خط فقر زندگی می‌کنند؟ چرا زنان بین چهل و پنج و پنجاه و پنج سال 28 درصد کمتر از همتایان مذکر خود حقوق می‌گیرند؟ چرا زنان سهم عادلانه خود را از ثروت دنیا به دست نمی‌آورند؟

«لوئیس پی. فرانکل» نویسنده کتاب «دختران خوب ثروتمند می‌شوند اگر ...» یک نویسنده، مشاور کاری، مربی اجرائی و روان‌درمانگر مجاز است. او معتقد است زنان به اندازه مردان حقوق نمی‌گیرند زیرا از همان زمانی که یک دختر بچه هستند پیام‌های ضد و نقیضی درباره پول دریافت می‌کنند. آنچه در دوران کودکی به آن‌ها تعلیم داده شده است درست برعکس عمل کردن مثل زنان بزرگسال و باهوش و توانا و شایسته است. نویسنده درباره پیام‌هایی که زنان در اوایل دوران کودکی خود درباره پول دریافت می‌کنند و اشتباهاتی که آن‌ها در امتداد مسیر برای ایجاد استقلال مالی انجام می‌دهند تحقیق کرده است. پس از آن او بیان می‌کند بسیاری از مشخصه‌هایی که زنان را منحصراً مؤنث می‌کند رفتارهای بسیار مشابهی هستند که آن‌ها را از مستقل شدن به لحاظ مالی بازمی‌دارد. در بسیاری از جهات بزرگ‌ترین هدیه‌ای که زنان برای جامعه خود به ارمغان می‌آورند، آن هدیه‌ای است که باعث می‌شوند آن‌ها به ضرر خودشان عمل کنند. دختران جوان هنوز هم با این پیام‌های اجتماعی بمباران می‌شوند که رفاه آن‌ها وابسته است به اعمالی کلیشه‌ای مانند مؤدب بودن، خوش‌بیانی، فرمانبرداری و در بعضی موارد اجازه دادن به اینکه درآمدهای به زحمت به دست آمده آن‌ها به طرز بد و نادرست اداره شود تنها به این خاطر که به غرور و منیت شخص توهین نشود.

او برای نوشتن این کتاب از کارشناسان مختلف خواسته است درباره اینکه زنان چگونه می‌توانند از نظر مالی اختیار داشته باشند پیشنهاداتی بدهند و آن‌ها توصیه‌هایی را ارائه کرده‌اند که به زنان کمک می‌کند یک زندگی اشرافانه را هدایت کنند. این توصیه‌ها به همراه توصیه‌های نویسنده که بر اساس تحقیق، مشاهدات، تجربیات و تمرینات شخصی او بوده است این کتاب را به جعبه‌ابزاری مفید برای زنان تبدیل می‌کند تا بتوانند از آن برای ساختن شالوده و بنیان مالی خود استفاده نمایند. این کتاب نه‌تنها یک طرح جامع و مفید جهت برنامه‌ریزی مالی فراهم می‌کند بلکه به زنان کمک خواهد کرد تا خودشان را بهبود بخشند. هدف این کتاب افزایش وظیفه‌شناسی و جدیت زنان است تا بتوانند صدها توصیه آموزنده را به دست آورده و از آن‌ها به خوبی استفاده کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی