مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
دوشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۰۴ ق.ظ

بازی رومیزی فروشی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بازی فروشی شامل 30 کارت املاک و 30 کارت چک است. همچنین سکه‌هایی که در این بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند دو نوع هستند: طلایی و نقره‌ای. سکه‌های طلایی هر کدام 2 میلیارد و سکه‌های نقره‌ای هر کدام یک میلیارد ارزش دارند. بازی در دومرحله انجام می‌شود:

در مرحله اول بازیکنان با استفاده از سکه‌های خود املاکی را خریداری می‌کنند و در مرحله دوم همین املاک را می‌فروشند تا در پایان دارنده بیشترین سرمایه، برنده بازی باشد.

خرید املاک در مزایده انجام می‌شود، یعنی هر کس پول بیشتری پرداخت کند، ملک بهتری را به دست می‌آرود. هر ملک می‌تواند شما را به کارتن خوابی یا سفر به فضا ببرد! در حالی که بی‌ارزش‌ترین کارت یک کارتن است، یک ویلای ساحلی رؤیایی وحتی سکونت در ایستگاه‌ فضایی هم قابل تصور است. روش بازی هم به این صورت است که به تعداد بازیکنان کارت املاک روی میز گذاشته می‌شود. مزایده از گران‌ترین ملک آغاز می‌شود. بازیکن آغازین مبلغ پیشنهادی خود را اعلام می‌کند. بازیکن بعدی یا باید مبلغ بازیکن قبلی را افزایش دهد و یا کم ارزش‌ترین کارت را برداشته و از مزایده کنار بکشد. این مرحله آنقدر تکرار می‌شود تا کارت‌های املاک به صورت مساوی بین بازیکنان تقسیم شود.

اما مرحله دوم بازی که مربوط به فروش املاک است، هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسد. یک آلونک جنگلی که تقریباً رایگان به دست آمده، با یاری بخت می‌تواند به قیمت یک کاخ باشکوه به فروش برسد تا صاحب خوش اقبال آن برنده بازی باشد. در حالی که یک آسمان خراش، از بد اقبالی به قیمت لانه مرغ به فروش می‌رسد تا دارنده آن به خاک سیاه بنشیند. در این مرحله هر یک از بازیکنان یکی از کارت‌های املاک خود را انتخاب می‌کند. بازیکنی که گران‌ترین ملک را دارد بالاترین چک را برمی‌دارد و بقیه چک‌ها نیز به همین ترتیب بین بازیکنان تقسیم می‌شود. این مرحله نیز آن‌قدر تکرار می‌شود تا همه کارت‌های چک به صورت مساوی بین بازیکنان تقسیم شود. در نهایت بازیکنان مجموع مبلغ چک‌های خود را با سکه‌های باقیمانده خود جمع می‌زنند و بالاترین بازیکن برنده است.

کل زمان این بازی حداکثر 15 دقیقه بوده و برای همه افراد از 7 تا 99 سال مناسب است. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی