مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
سه شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۰۵ ب.ظ

کتاب چگونه کمتر نگران پول باشیم

زمان مطالعه: ۱دقیقه

کتاب «چگونه کمتر نگران پول باشیم» یک جلد از مجموعه کتاب‌های «مدرسه زندگی» است که انتشارات «هنوز» با ترجمه «ندا شادنظر» آن را منتشر کرده است. نویسنده این کتاب «جان آرمسترانگ» استاد فلسفه در دانشکده تجارت ملبورن بوده است و اکنون مشاور ارشد معاون رئیس دانشگاه ملبورن است و تاکنون چندین کتاب برجسته از او در زمینه هنر، زیبایی‌شناسی و فلسفه چاپ شده است. در زیر توضیح مختصری از این کتاب را ارائه شده است:

جدای از تمام مشکلات مالی، همه ما انسان‌ها دارای نگرانی‌های زیادی در مورد پول هستیم که این نگرانی‌ها نه تنها به وضعیت حساب بانکی ما بلکه به افکاری که از ذهنمان می‌گذرد نیز مربوط می‌شود. دامنه این نگرانی‌ها وسیع است و اتفاقات گذشته و آینده را شامل می‌شود و با افکار و احساسات انسان نیز در ارتباط است. روش رفع نگرانی‌های مالی کاملاً متفاوت از روش رفع مشکلات مالی است. برای رفع این نگرانی‌ها باید به الگوی تفکر (ایدئولوژی) و ارزش‌هایمان (فرهنگ) توجه کنیم، چراکه آن‌ها در تجربیات فردی و شخصی ما نقش مهمی دارند.

سؤالی که معمولاً برای مشکلات مالی مطرح می‌شود این است: چطور می‌توانم پول بیشتری به دست آورم؟ پاسخ این سؤال شامل پیشنهادات و راهنمایی‌هایی برای افزایش ثروت می‌شود؛ مثلاً باید دارایی‌هایتان را افزایش دهید، شغل پردرآمدتری پیدا کنید و یا حتی با یک فرد پولدار ازدواج کنید. سؤال مهم دیگر در زمینه مشکلات مالی این است که: چطور می‌توان با شکست مالی کمتری زندگی کرد؟ از جمله راهکارها در این مورد پس‌انداز کردن است که از روش‌های مختلفی قابل انجام است. اما همه این راهکارهای پیشنهادی پاسخ مناسبی برای این سؤال مهم نیستند که: من پول را برای چه می‌خواهم؟ رابطه میان پول و زندگی خوب چیست؟ چطور می‌توانیم رابطه‌ای متعادل با پول داشته باشیم؟ پول چطور هدایت‌مان می‌کند یا ما را به وحشت می‌اندازد؟ آیا پول می‌تواند دنیا را به مکان بهتری تبدیل کند؟ و یا اینکه ما واقعاً چقدر پول لازم داریم؟ پاسخ به این سؤالات موضوع اصلی این کتاب است و به ما کمک می‌کند تا به دیدگاهی مهم درباره پول و نقش آن در زندگی دست یابیم.

فکر کردن درباره پول، مفهوم اسرارآمیز پول، پول و زندگی خوب و ایجاد نظم، عناوین اصلی این کتاب هستند. تصویر زیر مربوط به سایر کتاب‌های این مدرسه است که توسط انتشارات هنوز به چاپ رسیده است. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی