مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
سه شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۵۲ ب.ظ

بازی پایاپای

زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پایاپای یک بازار شلوغ و پرهیاهوست که در آن بازیکنان در نقش تاجران ، به داد و ستد کالاهایشان با یکدیگر مشغول هستند. در این بازی 72 کارت کالا وجود دارد، به عبارتی 8 کالا و از هر کالا 9 عدد. روش بازی به این صورت است که ابتدا باید به تعداد بازیکنان دسته‌های کالایی انتخاب کرد. سپس کارت‌ها بر زده و بین بازیکنان تقسیم می‌شود. هر بازیکن باید 9 کارت در اختیار داشته باشد. پس از آن بازیکنان به شکل هم‌زمان و سرعتی و با تعویض کارت‌هایشان به شکل پایاپای (کارت در برابر کارت) با یکدیگر، تلاش می‌کنند تا تمام کارت‌های یک کالا را در دست خود جمع‌آوری نمایند. بازیکنان بدون در نظرگیری نوبت و به شکل هم‌زمان کارت‌هایی از دست خود را جدا کرده و تعداد آن‌ را اعلام می‌نمایند. بازیکن، این عمل را تا زمانی که بازیکن دیگری حاضر به تعویض همان تعداد کارت از دست خودش با او شود، ادامه می‌دهد. زمانی که تمام کارت‌های یکی از بازیکنان از یک نوع کالا باشد باید به سرعت زنگ بازی را به صدا درآورد و در این صورت او برنده آن دست بازی شده و امتیاز مربوط به کالای موردنظر را دریافت می‌کند.

بازی پایاپای به دلیل سرعت بالا و ضرورت تغییر دادن گاه و بی‌گاه نقشه و استراتژی‌های بازی، در زمره‌ی بازی‌هایی قرار می‌گیرد که بازیکن‌ها را به تصمیم‌گیری و عمل در شرایط دشوار و با سرعت بالا وا‌می‌دارد. همچنین درگیری فیزیکی بازیکن‌ها برای مبادله‌ی کارت‌ها و دسترسی به زنگ در لحظه‌ی پایانی بازی، که همگی با سرعت بالا و در فضایی کاملاً رقابتی صورت می‌گیرد، تقویت هماهنگی میان چشم، دست و ذهن را نیز ضروری می‌سازد. آن‌ها همچنین در این بازی با مبادله پایاپای آشنا می‌شوند و چون برای به دست آوردن کالایی مجبورند کالایی دیگر را از دست بدهند به این نکته پی خواهند برد که همواره در زندگی با محدودیت رو به رو هستند و این محدودیت آن‌ها را به تصمیم‌گیری مجبور می‌کند. 

این بازی با 3 تا 8 بازیکن انجام شده و برای افراد 7 سال به بالا مناسب است. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی