مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
شنبه, ۲ دی ۱۳۹۶، ۰۱:۲۸ ب.ظ

Money And Youth Site

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سایت Money And Youth از جمله سایت‌های متعلق به «بنیاد کانادایی برای تربیت اقتصادی» بوده و شامل بخش‌های متنوعی است که آن را برای همه قابل استفاده می‌کند. از جمله بخش‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Teacher’s Guide: این بخش برای مربیانی در نظر گرفته شده است که مسئولیت آموزش مفاهیم پولی به کودکان و نوجوانان را بر عهده دارند. این بخش به آن‌ها کمک می‌کند تا بدانند دقیقاً باید چگونه عمل کنند. این راهنما شامل 15 فصل است که بهترین فعالیت‌ها و روش‌های تدریس مفاهیم پولی و مالی را به معلمان پیشنهاد می‌دهد. در هر فصل نتایج مورد انتظار از انجام فعالیت‌ها، زمان اجرا، استراتژی‌های یادگیری و آموزش و چگونگی ارزیابی پس از انجام فعالیت‌ها شرح داده شده است.

Parent’s Guide: والدین می‌توانند در این قسمت فهرستی از سایت‌ها، بازی‌ها و نشریات مفید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پول و امور مالی شخصی و انتقال آن‌ها به فرزندانشان را مشاهده کنند.

The Book: بنیاد کانادایی آموزش اقتصادی با همکاری سایر سرمایه‌گذاران کتابی را برای ارائه اطلاعات به جوانان و افزایش درک آن‌ها از دنیای پول منتشر کرده است. امکان دانلود رایگان کتاب از این قسمت فراهم شده است.

Money and the Economy: در این قسمت مسائل کلی‌تری مانند نقش پول در اقتصاد، تاریخچه پول و ساختار سیستم مالی کانادا به عنوان منابع تکمیلی برای علاقمندان به این حوزه ارائه شده است.

از دیگر بخش‌های این سایت ماشین‌حساب‌ها (Calculators) و واژه‌نامه (Glossary) است. ماشین‌حساب‌ها شامل منابع مفیدی برای یافتن پاسخ سؤالات مالی هستند. واژه‌نامه نیز اصطلاحات مالی مربوط به سرمایه‌گذاری و کسب و کار، خرید و اجاره، بیمه و خرید خانه، مالیات و غیره را جمع‌آوری کرده است.

http://www.moneyandyouth.cfee.org

*برای اطلاع بیشتر از این بنیاد می‌توانید به بخش «نهادهای فعال در سواد مالی» در همین وبلاگ مراجعه کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۰۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی