مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۰۹:۰۱ ق.ظ

بازی رومیزی Through the Ages: A New Story of Civilization Game

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

موضوع این بازی توسعه تمدن بشری است. هر بازیکن سعی دارد تا از طریق مدیریت دقیق منابع، کشف تکنولوژی‌های جدید، انتخاب رهبران مناسب، ایجاد شگفتی‌ها و حفظ ارتش قوی، بهترین تمدن را البته بدون تخریب تمدن سایر بازیکنان بسازد. ضعف در هر کدام از این سطوح باعث ایجاد فرصت برای رقیبان می‌شود. هر فرد، با ایجاد ساختمان‌های شهری، دولت‌، مردم، منابع و ارتش نظامی، تمدن مخصوص به خود را ایجاد می‌کند. راه‌های زیادی برای تولید فرهنگ وجود دارد: از طریق مذهب، ادبیات، با ساختن شگفتی‌ها، با استفاده از افراد فرهنگی و غیره. میزان قابل‌توجهی از فرهنگ را می‌توان حتا از طریق جنگ و یا تجاوز به دست آورد.

در این بازی، بازیکنان با انتخاب و خرید کارت‌ها، تمدن‌های خود را در چهار دوره ایجاد می‌کنند که از دوران باستان شروع شده و در عصر مدرن به پایان می‌رسد. شخصیت‌های تاریخی مختلف می‌توانند تمدن بازیکنان را به جهات مختلف هدایت کنند مثلاً از تاکتیک‌های ناپلئون برای غلبه بر دشمنان خود استفاده کنند، سپس به قدرت تفکر آلبرت انیشتین تغییر جهت دهند.

مراحل بازی به شرح زیر است:

مرحله اول: بازی از دوران باستان آغاز می‌شود که به عنوان یک دوره آماده‌سازی برای بقیه مراحل عمل می‌کند. در این مرحله بازیکنان فقط چند اقدام غیرنظامی و مدنی دارند. آن‌ها در ابتدا از ردیف کارت‌ها، کارتی را انتخاب کرده تا راه ایجاد تمدنی که در آینده رشد خواهد کرد را شکل دهند. هر بازیکن با تولید علم، غذا و منابع به این مرحله پایان می‌دهد.

مرحله دوم: در ابتدای نوبت هر یک از بازیکنان، چند کارت غیرنظامی و مدنی دیگر به ردیف کارت‌ها اضافه خواهد شد. قرون وسطی از دوره دوم شروع شده و کارت‌های مربوط به این دوره در ردیف کارت‌ها قرار داده می‌شود. بازیکنان در این دوره می‌توانند به ساخت و توسعه تمدن خود بپردازند.  آن‌ها ممکن است در این دوره تمام اقدامات مدنی و نظامی خود را انجام دهند. آن‌ها در این مرحله یک فرصت دارند تا کارت‌های نظامی را بعد از کارت‌های تولید انتخاب کنند. گسترش تولید غذا، منابع، علم و فرهنگ در این دوره همچنان ادامه دارد.

مرحله سوم: از این دوره کارت‌های منسوخ مراحل قبل به جز کارت‌های مدنی و نظامی از بین می‌روند، جمعیت نیازهای بیشتری دارند اما بازی با همان قوانین قبلی ادامه پیدا می‌کند. کارت‌های ایجاد فناوری‌های پیشرفته، شگفتی‌های صنعت و رهبران روشنگر از این مرحله به بازی اضافه خواهند شد. 

در مرحله آخر نیز کارت‌های خاصی از قبل حذف شده و خواسته‌ها مجدد افزایش می‌یابد. بازیکنی که بیشترین فرهنگ را در طول بازی در کشور خود ایجاد می‌کند، پیروزی را به دست می‌آورد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی