مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۰۹:۱۹ ق.ظ

بازی رومیزی Wealth of Nations

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در بازی Wealth of Nations، شما نقش یک رهبر ملی را دارید و هدفتان این است که کشورتان را از جامعه‌ای ابتدایی به یک اقتصاد ابرقدرت در جهان تبدیل کنید. شما این هدف را با ایجاد صنایعی تولیدی پیگیری می‌کنید. هر چه کارایی صنایع افزایش یابد شما می‌توانید محصولات بیشتر و بیشتری را تولید کنید. تمرکز اصلی بازی بر روی تجارت است. زیرا از نظر اقتصادی امکان‌پذیر نیست که شما بتوانید تمام کالاهای موردنیازتان را تولید کنید. شما باید تجارت کنید تا کالاهای موردنیاز خود را دریافت کنید. هر کالا دارای ارزش تجاری است که توسط بازارها تحت تأثیر قرار می‌گیرد. برای هر نوع کالا یک بازار وجود دارد به عبارتی در این بازی شش تخته هست که هرکدام از آن‌ها بازار یکی از محصولات است. اگر شما نتوانید کالای موردنیاز خود را از طریق تجارت با سایر بازیکنان به دست آورید باید آن را از بازار خریداری کنید. خرید کالا از بازار قیمت آن را افزایش می‌دهد که منعکس‌کننده افزایش تقاضا است. به‌طور مشابه زمان‌هایی نیز وجود دارند که شما نمی‌توانید محصولات اضافی خود را به دیگر بازیکنان بفروشید زیرا آن‌ها به آن کالا نیازی ندارند. اگر می‌خواهید از این کالاها پول به دست آورید، باید آن‌ها را در بازار بفروشید. فروش کالا در بازار باعث کاهش قیمت می‌شود و منعکس‌کننده افزایش عرضه است. با ایجاد صنایع جدید و به دست آوردن پول بیشتر شما امتیازات بیشتری نیز به دست می‌آورید. بازیکنی که پول و صنعت او دارای بیشترین ارزش باشد برنده است.

در این بازی کارت‌های مربوط به شش نوع کسب و کار تولیدی وجود دارد: کشاورزی، معدن، کارخانه، بانک‌، دانشگاه‌ و نیروگاه و هر صنعتی قادر به تولید انواع خاصی از خروجی‌هاست: غذا، سنگ معدن، فناوری، سرمایه، نیروی‌کار و انرژی. کالاها در این بازی به شکل مکعب هستند که 60 مکعب برای غذا، 50 مکعب برای انرژی و نیروی کار و 40 مکعب برای سنگ معدن و سرمایه در نظر گرفته شده است. همچنین در این بازی 200 کارت وجود دارد که نقش پول را داشته و از آن‌ها برای خرید و فروش محصولات و محاسبه ارزش امتیازات در پایان بازی استفاده می‌شود. شما می‌توانید هر کالایی را که تولید می‌کنید در بازار آن کالا به فروش برسانید، آن را با سایر بازیکنان مبادله کنید و یا آن را به منظور توسعه صنایع جدید سرمایه‌گذاری کنید. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی