مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۰۸:۳۳ ق.ظ

بازی رومیزی Power Grid

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هر فرد در  بازی Power Grid، نماینده شرکتی است که دارای نیروگاه تولید برق است و تلاش می‌کند به شهرهای مختلف برق بفروشد. این بازی، ترکیبی است از سیستمی اقتصادی که فرآیند عرضه و تقاضا را شبیه‌سازی می‌کند و فرآیند حراج که بازیکنان سعی می‌کنند آخرین تکنولوژی نیروگاه‌ها را خریداری کنند.

بازی دارای تخته‌ای دو طرفه است که یک طرف آن نقشه آمریکا و طرف دیگر نقشه آلمان طراحی شده است. هر نقشه به شش منطقه و هر منطقه به هفت شهر تقسیم شده و بازیکنان باید انتخاب کنند در کدام یک از این مناطق بازی می‌کنند. در ادامه بازی، افراد باید در توزیع برق به شهرهای مختلف نقشه با یکدیگر رقابت کنند. بازیکنان با فروش برق به شهرها کسب درآمد می‌کنند، اما قبل از آن باید هزینه‌هایی برای تولید برق انجام دهند: هزینه نیروگاه که در فرآیند حراج خریده می‌شود، هزینه ایجاد شبکه‌ای از شهرها برای فروش برق و هزینه خرید منابع برای تولید برق (زغال‌سنگ، نفت، اورانیوم و زباله).

در ابتدا، بازیکنان هیچ شهر و در نتیجه هیچ شبکه‌ای ندارند. آن‌ها باید شبکه خود را با انتخاب شهرهایی که قبلاً توسط دیگران انتخاب نشده‌ و در مناطقی که در ابتدای بازی مشخص شده‌، ایجاد کنند. هر بازیکن برای نشان دادن اینکه شهری در حوزه شبکه او قرار دارد باید یکی از 22 قطعه چوبی با نام «House» را در فضای مربوط به آن شهر قرار دهد. هر بازیکن باید در مقایسه با دیگران به شهرهای بیشتری برق بفروشد و باید بتواند بین نیروگاه برق خود و همچنین منابع و شبکه ایجاد شده تعادل برقرار کند تا برنده بازی شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی