مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۰۴:۵۵ ب.ظ

برنامه حسابداری شخصی جیب

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

برنامه‌های حسابداری انواع مختلفی دارند اما گروهی از این برنامه‌ها برای مدیریت دخل و خرج شخصی استفاده می‌شوند که به آن‌ها نرم‌افزارهای حسابداری شخصی گفته می‌شود. از جمله برنامه‌های حسابداری شخصی داخلی می‌توان به برنامه «جیب» اشاره کرد. یکی از اهداف این نرم‌افزار ثبت مبالغ وارد شده و خارج شده از جیب شما بوده و توسط این دو مورد شما می‌توانید مدیریت کاملی بر روی دخل و خرج خود انجام دهید. همچنین این نرم‌افزار شامل قسمت‌هایی مانند چک، بدهی، طلب و اقساط نیز می‌باشد که کار را برای کاربران خود راحت کرده است. در این فرصت بخش‌های مختلف این نرم‌افزار به صورت مختصر معرفی می‌شود:

پیشخوان

این صفحه تمام اطلاعات موردنیاز برای مدیریت بهتر دخل و خرج را شامل می‌شود که دو بخش است:

1. گزارش‌های متنی و گرافیکی جامع و کامل

2. یادآوری تاریخ‌های سررسید بدهی، طلب، چک و اقساط

هزینه

این صفحه برای ثبت هزینه‌ها می‌باشد و قسمت‌های زیر را شامل می‌شود:

1. تعریف هزینه به تفکیک نوع هزینه ،که نوع هزینه متشکل از یک گروه کلی برای مثال هزینه‌های درمان و چندین زیرگروه مانند بیمه،دارو و … می‌باشد. که علاوه بر گروه‌ها و زیرگروه‌های سیستمی، گروه‌ها و زیرگروه‌های جدید برحسب سلیقه شخصی نیز قابل تعریف می‌باشد.

2. جستجوی هزینه‌ها بر اساس نوع هزینه و بازه تاریخی

3. مشاهده لیست هزینه‌ها

درآمد

این صفحه برای ثبت درآمدها می‌باشد و قابلیت‌های زیر را دارد:

1. تعریف درآمد به تفکیک نوع درآمد برای مثال حقوق ،پاداش و غیره که علاوه بر نوع درآمدهای سیستمی نوع درآمد جدید نیز برحسب سلیقه شخصی در سیستم قابل تعریف می‌باشد.

2. جستجو در درآمدها بر اساس نوع درآمد و بازه تاریخی

3. مشاهده لیست درآمدها

چک

در این صفحه چک‌های دریافتی یا صادر شده همراه با سریال چک و تاریخ، ثبت می‌شود و سیستم قبل از تاریخ سررسید هشدار می‌دهد. همچنین امکان جستجو بر روی چک‌ها بر اساس نوع چک و بازه تاریخی وجود دارد.

بدهی/طلب

در این صفحه بدهی‌ها و مطالبات همراه با عنوان فرد یا مؤسسه و … و تاریخ ثبت می‌شود و سیستم قبل از تاریخ سررسید هشدار می‌دهد. همچنین امکان جستجو بر روی بدهی‌ها و مطالبات نیز وجود دارد.

وام

در این صفحه وامها همراه با تاریخ سررسید و نام بانک یا مؤسسه و همچنین تعداد اقساط و تاریخ اقساط ثبت می شود و سیستم قبل از تاریخ‌های مورد نظرهشدار می دهد. بعد از تعریف وام نیز به تعداد وام‌ها در تاریخ سررسید مورد نظر اقساط ایجاد می‌شود که تاریخ و مبلغ اقساط در صورت نیاز قابل تغییر است.

همچنین می‌توان گزارش‌های نموداری و آماری متنوعی در مورد هزینه‌ها و درآمدها و حتی تفکیک آن‌ها داشت. با استفاده از این گزارش‌ها می‌توان به راحتی از عملکرد هزینه‌ها و درآمدها در یک بازه تاریخی مانند ماه یا سال مطلع شد و هزینه‌های زائد و اضافی را شناسایی و برای رفع اصلاح آن‌ها اقدام کرد.

از مزایای این برنامه ان است که نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی ندارد و فرد می‌تواند با خیال راحت از آن استفاده کند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی