مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
سه شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۶، ۰۳:۲۲ ب.ظ

Money Math: Lessons For Life Book

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در دنیای پیچیده مالی امروز، داشتن شناخت مالی، یک مهارت مهم و حیاتی است به‌طوری‌که می‌توان گفت حتی مهم‌تر از خواندن، نوشتن و سواد ریاضیات است. به عنوان مثال یک راه برای ثروتمند شدن، آغاز پس‌انداز در سنین پایین و قرار دادن آن در یک حساب با نرخ بهره است. راه دیگر نیز ایجاد تعادل در بودجه با محاسبه هزینه‌ها و درآمدهای واقعی است. همین دو درس به تنهایی باعث کاهش بدهی کارت اعتباری، کاهش فشار مالی بر خانواده‌ها و افزایش پس‌انداز و ثروت شخصی می‌شود.

کتاب Money Math: Lessons For Life سرچشمه سواد مالی است و مفاهیم ریاضی را با مثال‌هایی از مالی شخصی زندگی واقعی به دانش آموزان دبیرستان انتقال می‌دهد. ترکیب آموزش مالی و تدریس ریاضی یک روش هوشمندانه برای آموزش هر دو این موارد به‌طور هم‌زمان است. خواندن این کتاب باعث می‌شود تا قبل از آنکه عادت‌های بد در دانش آموزان نهادینه شود، آن‌ها آموزه‌های مالی درست را یاد بگیرند و از همان ابتدا از نظر مالی مستقل باشند.

این کتاب شامل چهار درس به قرار زیر است:

درس اول: رازهای میلیونر شدن

دانش‌آموزان در این درس یاد می‌گیرند که چگونه پس‌انداز به ثروتمند شدن آن‌ها کمک می‌کند. آن‌ها "قوانین میلیونر شدن" را از طریق تمرین‌هایی که انجام می‌دهند یاد می‌گیرند. قوانینی مثل (1) زودتر پس‌انداز را شروع کرده و اغلب این کار را انجام دهید (2) تا حد امکان پس‌انداز کنید (3) سعی کنید پول خود را با نرخ بهره بالا پس‌انداز کنید (4) سپرده و بهره به دست آمده را در یک سپرده بلندمدت قرار دهید (5) حساب‌هایی را انتخاب کنید که دارای نرخ بهره مرکب هستند.

درس دوم: ماجراهای کاغذ دیواری

دانش آموزان یک داستان را در مورد تام، دانش‌آموز دبیرستانی که می‌خواهد اتاق خوابش را بازسازی کند، می‌شنوند. آن‌ها ابعاد دیوار کلاس را اندازه می‌گیرند، مدل مقیاس کلاس را ایجاد می‌کنند، سپس برای تعیین مساحتی که می‌تواند کاغذ دیواری شود ابعاد پنجره‌ها و در کلاس را نیز به دست می‌آورند. سپس آن‌ها با شنیدن ماجراهای تام درباره تزیین مجدد اتاقش درباره مخارج، محدودیت بودجه و مبادله یاد می‌گیرند. برای ارزیابی، دانش آموزان همین مراحل را برای اتاق خودشان تکرار می‌کنند.

درس سوم: ریاضیات و مالیات

دانش آموزان مشاغل را بررسی می‌کنند و در مورد نحوه استفاده از ریاضی در حرفه‌هایشان،  مهارت‌های کار (سرمایه انسانی)، حقوق و دستمزد و نحوه محاسبه و پرداخت مالیات بر درآمد یاد می‌گیرند.

بسط و توسعه بودجه

دانش آموزان با استفاده از برنامه صفحه گسترده، یک بودجه برای دانشجویان ایجاد می‌کنند و هزینه‌های ثابت، متغیر و دوره‌ای آن‌ها را بررسی می‌کنند. این درس برای افزایش آگاهی دانش آموزان درباره کارایی استفاده از فناوری رایانه در برنامه‌های کاربردی ریاضی طراحی شده است.

دریافت فایل کتاب

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی