مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

از حدود 110 کشور عضو شبکه بین‌المللی OECD در سواد مالی، 40 کشور اروپایی هستند و اکثریت آن‌ها نیز دارای عضویت منظم و کامل بوده که این خود نشان‌دهنده علاقه شدید به سواد مالی در اروپا است. از طرف دیگر طرح‌های متعددی در این زمینه در سال‌های اخیر توسعه داده شده است. در این گزارش سعی شده تا مروری کلی بر سیاست‌ها و ابتکارات نوآورانه و مرتبط باسواد مالی، حفاظت از مصرف‌کنندگان مالی و مشارکت مالی صورت گیرد. همچنین بر اساس تجربیات کسب شده از اقدامات قبلی پیشنهاد‌هایی نیز برای اقدامات آتی داده می‌شود.

محتوای این گزارش بر اساس پاسخ‌های مقامات دولتی به چندین پرسشنامه‌ای است که در سال‌های اخیر توسط شبکه بین‌المللی OECD منتشر شده است. دوازده کشور به‌طور مستقیم به سؤالات بررسی روند و پیشرفت‌های اخیر در آموزش مالی در اروپا پاسخ دادند. از منابع دیگر مورد استفاده در این گزارش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نظرسنجی در مورد اجرای راهکارهای ملی برای آموزش مالی

سایر مدارک و نشریات شبکه بین‌المللی OECD در زمینه سواد مالی

تحقیقات و ارتباطات دو جانبه با کشورها

نتایج اولیه نظرسنجی شبکه بین‌المللی OECD در مورد سواد و انعطاف‌پذیری مالی در سال 2015 که نتایج جهانی و دقیق آن در سال 2016 منتشر شد.

محتوای کلی این گزارش توسط کمیته فنی OECD در ماه سپتامبر 2015 در مالزی مورد تأیید قرار گرفت.

ساختار این گزارش به شرح زیر است:

بخش اول: بررسی مسائل و چالش‌های اصلی به منظور فراهم کردن منطقی برای آموزش مالی در اروپا

بخش دوم: بررسی سیاست‌های مربوط به سواد مالی شامل سیاست‌های اتحادیه اروپا ، سیاست‌های حمایت از مصرف‌کنندگان همچنین سیاست‌های ملی مانند استراتژی‌های ملی سواد مالی و برنامه‌های آموزشی مربوطه

بخش سوم: دستورالعمل های سیاسی و عملی برای آموزش مالی در اروپا

در این گزارش، تعدادی از عوامل و روندهایی که در بیست سال گذشته به توسعه سیاست‌های آموزش مالی در اروپا منجر شد، مشخص می‌شود. برخی از این عوامل شامل جمعیت سالخورده و درنتیجه اصلاحات مربوط به حقوق بازنشستگی، افزایش بدهی و آسیب‌پذیری خانوارها و افزایش پیچیدگی بازارهای مالی می‌باشد. 

دریافت فایل گزارش

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی