مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بالا بردن آگاهی از حقوق بازنشستگی در میان جمعیت هلندی نیازمند تلاش طولانی‌مدت است و اجرای برنامه سه روزه با موضوع حقوق بازنشستگی (Pension3Days) برداشتن گامی در این جهت است. این برنامه در ماه مارس سال 2011 به امضای شرکای پلتفرم پول هوشمند و همچنین انجمن مستقل مالی، مشاوران بیمه، اتحادیه مصرف‌کنندگان، مؤسسه ملی امور مالی خانواده، مجمع صندوق‌های بازنشستگی هلند، وزارت امور اجتماعی و اشتغال و چند سازمان دیگر رسید. تلاش بر این بود تا طی این سه روز از طریق فعالیت‌های متعدد به وضعیت حقوق بازنشستگی افراد توجه بیشتری صورت گیرد و در نتیجه افراد به حقوق خودآگاهی بیشتری پیدا کنند. در همان سال حدود یک‌صد سازمان در این برنامه شرکت داشتند که این تعداد در سال 2012 دو برابر شده و در سال 2013 نیز به بیش از 250 رسید.

نسخه سوم Pension3Days در تاریخ 1، 2 و 3 اکتبر 2013 برگزار شد که طی آن فعالیت‌هایی در سراسر کشور صورت گرفت و هدف از آن بررسی دیدگاه بازنشستگان نسبت به وضعیت حقوق بازنشستگی آن‌ها و انجام اقداماتی برای بهبود آن در صورت لزوم بود. تمرکز اصلی این برنامه نه تنها بر میزان حقوق بازنشستگی بلکه بر عواقب رخدادهای زندگی مانند مرگ، ازکارافتادگی، طلاق  و ازدواج نیز بود. گروه هدف نیز افراد 55 تا 67 ساله بودند. بعد از اجرای برنامه ارزیابی‌ها صورت گرفت و مشخص شد که این برنامه به تمام اهداف موردنظر رسیده است. برخی از این نتایج این برنامه به شرح زیر است:

تعداد کارکنانی که شرایط بازنشستگی خود را دقیق‌تر بررسی کردند، به بیش از 10 درصد افزایش یافت، تعداد کارفرمایان شرکت‌کننده به طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یافتند و بیش از 250 سازمان در این برنامه شرکت کردند. همچنین تجربیات و زمینه‌های قابل توجه بیشتر برای سال 2014 شناسایی شد برای مثال امکان شرکت تعداد بیشتری از کارفرمایان در این طرح به منظور افزایش تأثیر و اثربخشی فعالیت‌ها و همچنین کاهش فاصله میان کارمندان و ارائه‌دهندگان خدمات بازنشستگی.

در ارزیابی صورت گرفته در سال 2013، 9 سازمان از 10 سازمان شرکت‌کننده اعلام کردند که به احتمال زیاد در سال 2014 نیز در این برنامه شرکت خواهند کرد.  

در گزارش زیر سعی شده تا اهداف این برنامه، نتایج برگزاری آن در سال‌های گذشته و همچنین نحوه اجرا و اهداف آن در سال 2014 مورد بررسی قرار گیرد.

دریافت فایل گزارش

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۰۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی