مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۴۴ ق.ظ

تجربه کمیته سواد و آموزش مالی آمریکا

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کمیته سواد و آموزش مالی (The Financial Literacy and Education Commission) که شامل 23 نهاد دولتی فدرال است، در تلاش‌های دولت فدرال آمریکا برای افزایش سواد مالی، توان مالی و رفاه مالی فردی نقش مهمی ایفا می‌کند.

FLEC  فعالیت‌های مختلف آموزش مالی برای آمریکایی‌ها شامل خانواده‌ها، کودکان، جوانان، دانشجویان و در کل اقشار آسیب‌پذیر از نظر مالی که توسط اعضا انجام می‌شود را هماهنگ می‌کند. اعضای FLEC انواع روش‌های آموزش سواد مالی را به منظور ارائه اطلاعات، دستورالعمل‌ها و راهنمایی به خانواده‌های آمریکایی در جهت کمک به آن‌ها در رسیدن به اهداف مالیشان دنبال کرده‌اند. این کمیته قواعدی را برای همکاری و به اشتراک‌گذاری رویکردها، ایده‌ها، پژوهش‌ها و تجربیات برای آگاهی یکدیگر از شیوه‌ها و سیاست‌های آموزش مالی ایجاد کرده است. از طریق تلاش‌های FLEC، پشتیبانی و خدمات آموزش مالی در دولت فدرال می‌تواند مؤثرتر و هماهنگ باشد.

در سال 2011 این کمیته، استراتژی ملی " ترویج موفقیت مالی در ایالات‌متحده: استراتژی ملی سواد مالی" را توسعه داد که اهدافی را برای بخش‌های مختلف جهت افزایش سواد مالی و بهبود وضعیت مالی فردی ایجاد می‌کرد. این اهداف شامل موارد زیر است:

1. افزایش آگاهی و دسترسی به آموزش مؤثر مالی

2. تعیین مهارت‌های اصلی مالی شخصی

3. بهبود زیرساخت‌های آموزش مالی

4. شناسایی، بهبود و به اشتراک‌گذاری شیوه‌های مؤثر

به‌روزرسانی استراتژی ملی سواد مالی در سال 2016 پیشرفت آموزش مالی را از زمان انتشار این استراتژی ملی در سال 2011 نشان می‌دهد همچنین اقداماتی را که FLEC برای پیشبرد سیاست‌های آموزشی، تحقیقاتی و هماهنگی فعالیت‌ها انجام داده است، مشخص کرده و گام‌هایی را که باید در آینده برداشته شود شناسایی می‌کند. استراتژی سال 2016 همچنین نتایج تحقیقات انجام شده در زمینه سواد مالی و رفاه مالی که از سال 2011 انجام شده‌اند خلاصه کرده و مشخص می‌کند چه عوامل کلیدی بر بهبود رفاه مالی مردم آمریکا تأثیر خواهند داشت.

هدف از به‌روزرسانی این استراتژی بازنگری و اصلاح آن نیست بلکه هدف آن است که چارچوب استراتژیک جامع ایجاد شده در سال 2011 به گونه‌ای باشد که تمام سازمان‌هایی که در زمینه آموزش، تحقیقات و سیاست‌های مالی شخصی فعال هستند آن را مفید دانسته و برای بهبود فعالیت‌های خود از آن کمک بگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از این استراتژی فایل زیر را ملاحظه کنید:

دریافت فایل

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی