مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۴۴ ب.ظ

مجمع بانکداری اروپا (The European Banking Federation)

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مجمع بانکداری اروپا (The European Banking Federation) صدای بخش بانکی اروپا است که از 32 انجمن بانکی ملی تشکیل و در مجموع3500 بانک - بزرگ و کوچک، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی، محلی و بین‌المللی - را شامل شده است و با حدود دو میلیون نفر فعالیت می‌کند. هدف EBF ترویج آموزش سواد مالی  از طریق ابزارهای مختلف، از جمله چندین نشریه و ابتکارات در زمینه سواد مالی است که نشان‌دهنده تعهد آن‌ها در ایجاد درک صحیح خدمات مالی برای مصرف‌کنندگان این خدمات است. EBF همچنین عضو شبکه بین‌المللی آموزش مالی کشورهای OECD می‌باشد.

یکی از اقدامات EBF در این زمینه برگزاری «هفته پول اروپا» است که آن را در تاریخ دوشنبه 9 مارس 2015 راه‌اندازی کردند. هدف از ایجاد این هفته، توجه بیشتر به مزایای آموزش مالی جوانان و تشویق در به اشتراک‌گذاری شیوه‌های خلاق آموزش مالی است. در اولین هفته برگزار شده بیش از 20 انجمن بانکی ملی به‌طور فعال در سازماندهی فعالیت‌ها و ایجاد ابزارها  و مواد آموزشی در سطح ملی شرکت داشتند و هفته آینده پول اروپا در تاریخ 12-18 مارس 2018 برگزار خواهد شد.

 EBF همچنین تا به حال چندین گزارش در رابطه با آموزش مالی به شرح زیر منتشر کرده است:

گزارش سواد مالی - توانمندسازی مصرف‌کنندگان برای انتخاب درست در سال 2009

گزارش آموزش مالی - تمرکز ویژه بر کودکان و نوجوانان در سال 2012

گزارش آموزش مالی - استراتژی‌های ملی در اروپا در سال 2015

و گزارشی که اخیراً با عنوان اهمیت آموزش مالی منتشر کرده است.

در فوریه 2017 گروهی از نه سازمان و انجمن اروپایی یک برنامه جدید برای آموزش مالی در اروپا راه‌اندازی کردند. هدف از این برنامه، ارتقای نیاز به آموزش مالی و افزایش سواد مالی در اروپا، به ویژه در میان جوانان و کارآفرینان و تشویق رهبری اتحادیه اروپا در این زمینه است که EBF یکی از اعضای این برنامه بود.

اعضا طی این برنامه موافقت کردند که نقاط قوت خود را برای پیشبرد سوادآموزی مالی در اروپا تقویت کنند. این برنامه در جهت تبادل ایده‌ها، اطلاعات، بینش‌ها و تجربیات، و نیز تسهیل آموزش سواد مالی در اروپا نقش مهمی ایفا خواهد کرد. این برنامه همچنین برای مشارکت در ایجاد ابتکارات، توسعه همکاری‌ها و جلوگیری از تکرار فعالیت‌ها مفید است.  

اعضا اعتقاد دارند که یک سیستم مالی پایدار بر پایه دو پایه استوار است: مؤسسات مالی خوب، رقابتی و سالم، و مصرف‌کنندگان مالی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان. سواد مالی یکی از اجزای مهم برای توانمندسازی مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران است و از عوامل موفقیت در کارآفرینی است که می‌تواند علاوه بر بهبود درک مردم از مدیریت امور مالی، به آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های آگاهانه هنگام پس‌انداز برای دوران بازنشستگی، اجتناب از ریسک‌های غیرضروری و بدهی‌های بیش از حد کمک کند.

برای آگاهی بیشتر از برنامه‌های مجمع بانکداری اروپا به سایت زیر مراجعه کنید:

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی