مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
دوشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۱۲ ق.ظ

مؤسسه MyBnk

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

MyBnk  یک موسسه خیریه در انگلستان است که برنامه‌های آموزشی مالی و تجاری را به‌طور مستقیم در مدارس و سازمان‌های جوانان به افراد 11 تا 25 ساله ارائه می‌دهد. آن‌ها در بیان هدف خود این‌گونه می‌گویند:

«هرکسی باید بتواند پول خود را مدیریت کند، اما برای جوانان ناتوانی در انجام این کار عواقب جدی‌تری به همراه دارد. امروزه نیاز به آموزش مالی مؤثر یک حق همگانی است مخصوصاً برای جوانان که آسیب‌پذیر هستند. مقدار بدهی‌های  شخصی مردم انگلیس بیش از 1.45 تریلیون پوند است و 90 درصد از جمعیت انگلیس هرگز هیچ نوع آموزشی برای مدیریت پول نداشته‌اند. تقریباً نیمی از افراد 16 تا 25 ساله، بدهی را بزرگ‌ترین ترس خود نامیده‌اند. در یک بازار کار سختگیرانه، نسل جدید باید برای انجام تصمیمات مالی هوشمندانه و استفاده از فرصت‌های خود ساخته شود».

این تیم از معلمان، کارگران جوان و افرادی که در بخش مالی کار کرده‌اند تشکیل می‌شود. آن‌ها از سال 2007، بیش از 175،000 جوان را در بیش از 800 مدرسه و سازمان‌های جوانان برای یادگیری مدیریت پول و آغاز سرمایه‌گذاری خودشان از طریق برنامه‌های سرگرم‌کننده و تعاملی آموزش داده‌اند. برنامه‌های آن‌ها در حال حاضر در سطح ملی و بین‌المللی تکرار می‌شود. این گروه همراه با گروهی از جوانان، کارگاه‌های خلاقانه، تأثیرگذار و باانرژی بالا در موضوعاتی مانند صرفه‌جویی، بودجه‌بندی، امور مالی دولتی، سرمایه‌گذاری اجتماعی و کارآفرینی برگزار می‌کنند.

جوانان هسته اصلی اقدامات آن‌ها هستند. این مؤسسه تجارب سرمایه‌گذاری با استفاده از پول واقعی را برای جوانان فراهم می‌کند. آن‌ها با فراهم کردن امکان دسترسی به وام‌های بدون بهره همچنین ایجاد مکان‌هایی در بازار برای اینکه جوانان بتوانند در آنجا ابتکارات خود را نشان دهند، تجربیات عملی و مهم خود را به آن‌ها ارائه می‌دهند که این خود تجربه‌ای هیجان‌انگیز و قابل ملاحظه‌ای از یادگیری است.  روش‌ اصلی برنامه‌های MyBNK به این صورت است که جوانان باید دیگران را از اعتبار عقایدشان متقاعد کنند و سپس می‌توانند وام (و نه کمک هزینه) را دریافت کنند.

برنامه‌های آن‌ها آگاهی مالی را از سنین اولیه افزایش می‌دهد، جوانان را در مسیر مثبتی قرار می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بدانند که چگونه تصمیماتی که آن‌ها در مورد پول انجام می‌دهند، بر آینده آن‌ها تأثیر می‌گذارد. آن‌ها جوانان را برای صرفه‌جویی در پول تشویق کرده و کمک می‌کنند که آن‌ها رفتارهای مسئولانه و آگاهانه نسبت به پول برای کنترل امور مالی خود داشته باشند. در برنامه‌های این موسسه جوانان مهارت‌های سازمانی مانند توانایی ارزیابی ریسک و مواجهه با شکست را توسعه می‌دهند، مهارت‌هایی که آن‌ها را قادر می‌سازد تا با یک بازار کار رقابتی مواجه شوند. آن‌ها قادرند ایده‌های خود را پیاده‌سازی کنند و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند و در نهایت به منافع خود برسند.

 MyBNK در حال حاضر در مدارس و سازمان‌های جوانان در لندن و جنوب شرق، جنوب غربی و شمال انگلیس فعالیت می‌کند. 

برای اطلاع بیشتر از برنامه های این مؤسسه می‌توانید به سایت http://mybnk.org مراجعه کرده و یا فایل زیر را مطالعه کنید:

دریافت فایل

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۰۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی