مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
يكشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۳۶ ب.ظ

ماهنامه معیشت

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ماهنامه معیشت اولین مجله مالی و اقتصادی خانواده است که هدفش خوب کردن حال اقتصادی خانواده‌هاست. این ماهنامه بستری است برای ارائه مشورت‌های مالی و اقتصادی که به هر شکل زندگی بهتر و باکیفیت‌تری را برای خوانندگان آن رقم می‌زند.

معیشت مردم این روزها بیش از گذشته تهدید می‌شوند. مردم نگران آینده اقتصادی‌شان هستند و نمی‌دانند چگونه می‌توانند آینده خود را تضمین کنند. در این آشفته بازار، آنچه پدرها و مادرها را بیش از هر چیز دیگری نگران می‌کند معیشت فرزندانشان است. این‌که آینده فرزندانشان چه خواهد شد. چه‌کار خواهند کرد و امثال این‌ها. اما از سوی دیگر، فرزندان معمولاً هیچ درکی از این شرایط ندارند تا می‌توانند خرج می‌کنند و اگر هم به دلایل مشکلات مالی مجبور شوند خرج خود را کم کنند، افسرده می‌شوند. برای داشتن فرزندانی مستقل باید آن‌ها را مجبور کرد هرچند کم و با مزد ناچیز شروع به کار کنند. میزان دستمزد نیست که آن‌ها را رشد خواهد داد بلکه قرار گرفتن در این موقعیت، تحمل یک نفره روابط کاری و مشکلاتش، و به دوش کشیدن مصیبت رفتارهای نادرست خودشان در محیط کاری است که آن‌ها را برای موقعیت‌های شغلی خوب در آینده آماده می‌کند و این همان مواردی است که در ماهنامه معیشت به آن‌ها اشاره خواهد شد.

مجله اقتصادی معیشت با بقیه هم‌خانواده‌هایش فرق دارد. دنبال مباحث تخصصی نیست و نمی‌خواهد درباره قیمت نفت، داستان اوپک یا قیمت سکه چیزی بگوید. به جایش به خواننده یاد می‌دهد که، چطور روی سکه یا دلار سرمایه‌گذاری کند یا در یک کلام،اخلاق اقتصادی‌ را به او یاد می‌دهد.

این ماهنامه شامل بخش‌های زیر است:

داستان جلد

اقتصاد زندگی: شامل توصیه‌هایی برای خرج کردن درست پول

کسب وکار: استفاده از ایده‌ها برای کارآفرینی

برنامه‌ریزی شغلی: راهنمایی برای راه‌اندازی کسب و کارهای متعدد

گشتی در بازارها: قیمت اجناس در بازار و راهنمایی برای خرید انواع مختلف کالاها

فرهنگ و گردشگری: پیشنهادهای خوردنی و گشتنی همچنین تخمین هزینه به نقاط مختلف

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی