مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۲۲ ب.ظ

Never Too Young: Personal Finance For Young Learners Book

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کتاب «Never Too Young: Personal Finance For Young Learners» بعد از برنامه‌های درسی ویژه دانش آموزان ابتدایی در جهت آموزش اقتصاد و امور مالی شخصی به آن‌ها است که توسط شورای تربیت اقتصادی (Council For Economic Education) و در پاسخ به افزایش علاقه به آموزش دانش‌آموزان در مورد امور مالی شخصی از طریق آموزش‌های خارج از مدرسه توسعه یافته است. درحالی‌که کمبود مواد درسی برای آموزش امور مالی شخصی وجود ندارد اما روش‌های کمی هستند که برای محیط خارج از مدرسه طراحی شده باشند همچنین به دلیل فقدان مربیان آموزش‌دیده برای آموزش امور مالی شخصی وجود این نوع از برنامه‌ها لازم و ضروری است.

این برنامه به دانش‌آموزان در مورد انتخاب‌های مالی مانند تحلیل هزینه-فایده، خریدها، کارآفرینی آموزش می‌دهد برای مثال به کودکان کمک می‌کند تا درک کنند که چرا پس‌انداز هم از نظر زندگی شخصی وهم از نظر ملی مفید است. این برنامه دارای دو ویژگی متمایز است: کتاب راهنما شامل 12 درس و یک بخش آموزشی برای ارائه‌دهندگان خدمات.

درس‌های کتاب راهنما روی موضوعاتی مانند کمیابی، انتخاب، هزینه فرصت، مخارج، پس‌انداز، درآمد، بودجه‌بندی، مالیات‌ها و کارآفرینی تمرکز دارد. این دروس از طیف وسیعی از منابع، از جمله مجموعه آموزش مالی CEE مانند «Financial Fitness» ، استخراج شده است. تمام درس‌های استخراج شده از منابع اصلی اصلاح شده‌اند تا برای محیط خارج از مدرسه مناسب باشند. در تمام درس‌ها سعی شده است تا دانش‌آموز در رابطه با موضوع مورد بحث فعال باشد. این برنامه از طریق مشارکت دانش‌آموزان در درس، مهارت‌های مهم مالی را آموزش می‌دهد.

موضوع این 12 درس به صورت زیر است:

  1. خواسته‌ها
  2. کمیابی
  3. انتخاب‌ها، هزینه‌ها و منافع
  4. مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان و منابع تولید
  5. کارآفرینی در جامعه و تبلیغات
  6. کارآفرینی و حل مسئله
  7. کارآفرینی و بازار روز
  8. بودجه‌بندی
  9. پس‌انداز پول
  10. دولت: ارائه‌دهنده کالاها و خدمات
  11. پیاده‌سازی بازار روز
  12. گزارش بازار روز

پیاده‌سازی بازار روز در درس دوازدهم یک فعالیت بالقوه است که در آن دانش‌آموزان باید نشان دهند که مفاهیم کارآفرینی، تبلیغات و راه‌اندازی یک کسب ‌وکار را یادگرفته‌اند. آن‌ها فروشگاهی را راه‌اندازی می‌کنند و علائم تبلیغاتی خود و محصولاتی را که ساخته‌اند در آنجا به نمایش می‌گذارند. در پایان این برنامه دانش‌آموزان قادر خواهند بود تا کیفیت یک کارآفرین موفق را نشان دهند و همچنین تعداد دفعات فروش و درآمد خود را تعیین کنند.

درس دوازدهم نیز با تجزیه و تحلیل کسب وکار فردی در بازار روز شروع خواهد شد. دانش آموزان سود و زیان کسب و کار خود را محاسبه خواهند کرد. سپس آن‌ها با تکمیل پرسشنامه، تجربیات خود را بازتاب می‌دهند. در این فصل دانش آموزان با مفاهیم سود و زیان آشنا شده و می‌توانند سود کسب و کار خود را محاسبه کنند.

دریافت فایل برنامه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۰۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی