مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.

زمان مطالعه: ۱ دقیقه

«آموزش مفاهیم سرمایه‌گذاری برای نوجوانان» عنوان کتابی است که توسط «گیل کارلیتز» نوشته شده و دکتر رضا تهرانی و مجتبی شهبازی آن را ترجمه کرده‌اند و و با همت شرکت کارگزاری بورس بهگزین منتشر شده است. مطالعه این کتاب که در سال ۲۰۰۷ منتشر شده، از سوی انجمن سراسری اولیا و مربیان مدارس آمریکا و روزنامه وال‌استریت ژورنال و مجله کلینگر توصیه شده است.

به دلیل کمبود کتاب‌های اقتصادی و مالی ویژه گروه سنی نوجوانان این کتاب می‌تواند منبعی ارزشمند در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش مفاهیم سرمایه‌گذاری و پس‌انداز به کودکان و نوجوانان باشد. نوجوانان می‌توانند با مطالعه این کتاب با انواع روش‌های سرمایه‌گذاری، شامل حساب‌های پس‌انداز، سپرده‌های مدت‌دار بانکی، اوراق مشارکت، بازار سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مزایا و ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها آشنا شوند.

کتاب حاضر مشتمل بر ۱۱ فصل است که عبارتند از: شما پولتان را کجا نگهداری می‌کنید، به محیط سرمایه‌گذاری خوش آمدید، شما جزو کدام یک از انواع سرمایه‌گذار‌ها هستید، مهم‌ترین اطلاعات مربوط به حساب‌های پس‌انداز بانک‌ها، درباره اوراق مشارکت، سهام بازار بزرگ مالی، پشت صحنه چه کسانی در مورد بهای سهام تصمیم می‌گیرند؟ کسب درآمد در بازار سهام، آشنایی با اصلاحات مالی، خرید و فروش سهام و تمرین کسب سود و درآمد از طریق سرمایه‌گذاری. یکی دیگر از ویژگی‌های کتاب حاضر، تصاویر گویا، شاد و کودکانه آن است که توسط طراح جوان، حسین زارعی طراحی شده و درک مطالب را تا حدود زیادی برای مخاطبان امکان‌پذیر کرده است.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۲۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی