مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
يكشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۰ ق.ظ

Financial Literacy Education Book

زمان مطالعه:

کتاب «Financial Literacy Education»  نوشته «Asta Zokaityte» مسئله آموزش مالی مصرف‌کننده را در پاسخ به افزایش علاقه به این حوزه بررسی می‌کند و خواستار بهبود مهارت و توانایی سواد مالی مردم است تا بتوانند پول خود را مدیریت کنند.

چارچوب مفهومی جدید معرفی شده در این کتاب، مخاطبان دانشگاهی را وارد راه تازه‌ای برای تفکر در مورد پروژه آموزش سواد مالی می‌کند.

این کتاب در تحلیل پروژه سواد مالی در انگلستان از مفاهیمی مانند مقررات آموزشی (edu-regulation) و دموکراتیزه کردن دانش مالی (democratization knowledge of finance) استفاده کرده همچنین این کتاب محدودیت‌های جدی و اغلب نادیده گرفته شده برای استفاده از اطلاعات و آموزش را به عنوان ابزار محافظت از مصرف‌کنندگان در نظر می‌گیرد و آموزش سواد مالی را به عنوان یک راه‌حل مناسب برای رفع محرومیت مالی و فقر مصرف‌کننده به چالش می‌کشد.

در عوض، استدلال می‌کند که پروژه آموزش سواد مالی در تأیید وجود وابستگی‌های مهم بین رفتار مالی مصرف‌کننده و محیط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی که مصرف‌کنندگان در آن زندگی می‌کنند، شکست خورده است و در نهایت نشان می‌دهد که آموزش‌های مالی ملی و بین‌المللی حتی با وجود افزایش در آن‌ها بیش از حد ساده بوده و باعث دست کم گرفتن پیچیدگی تصمیمات نهایی مصرف‌کنندگان در زمان مدرن امروز می‌شود. در فایل زیر می‌توانید فهرست و همچنین فصل دوم کتاب را مشاهده نمایید:

 دریافت فهرست و فصل دوم کتاب

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۲۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی