مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
چهارشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۴۱ ق.ظ

Personal Finance Book

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کتاب «Personal Finance» از انتشارات «Mc-Graw-Hill» نوشته سه نویسنده با نام‌های «Jack R. Kapoor» ، «Les R.Dlabay» و «Robert J. Hughes» کتابی با پوشش جامع مباحث برنامه‌ریزی مالی شخصی در زمینه مدیریت پول، برنامه‌ریزی کار، مالیات، اعتبار مصرف‌کننده، مسکن و دیگر تصمیمات مصرف‌کننده، بیمه، سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی بازنشستگی و برنامه‌ریزی املاک است. هدف این کتاب آموزش مبانی برنامه‌ریزی مالی به دانشجویان است تا بتوانند تصمیمات آگاهانه مربوط به صرف هزینه، صرفه‌جویی، قرض گرفتن و سرمایه‌گذاری را که منجر به امنیت مالی بلندمدت می‌شود، فرابگیرند. همچنین بسیاری از ابزارهای برنامه‌ریزی مالی را با استفاده از یک روش گام‌به‌گام برای کمک به دانشجویان برای تعیین و ارزیابی انتخاب‌ها و نیز درک پیامدهای تصمیمات از نظر هزینه فرصت فراهم می‌کند.

هدف اصلی این کتاب این است که به دانشجو کمک کند تا روش‌های مالی شخصی که از کتاب یاد می‌گیرد در زندگی خود اعمال کند. در چاپ دهم این کتاب مطالب جدیدی برای نزدیک شدن به این هدف اضافه شده است که مخاطب می‌تواند از آن‌ها برای ارزیابی سواد مالی شخصی خود، شناسایی اهداف مالی شخصی و توسعه و اعمال یک استراتژی مالی شخصی برای دستیابی به اهداف خود بهره ببرد. درک امور مالی شخصی به این معنی است که فرد بداند چه قدم‌هایی باید بردارد تا به برنامه مالی خود جامه عمل بپوشاند.

با توجه به اینکه امور مالی شخصی، در درجه اول، شخصی است و برنامه مالی هر فرد بسته به اهداف شخص، شیوه زندگی و به ویژه سن تغییر خواهد کرد. بسته‌هایی که در انتهای هر فصل قرار دارند، دانشجویان را تشویق می‌کنند تا در مورد چگونگی تغییرات اهداف مالی خود با توجه به شرایط زندگی خود تصمیم‌گیری کنند.

مطالب این کتاب در عناوین زیر ارائه می‌شوند.

فصل اول) مفاهیم پایه مالی شخصی و ارزش زمانی پول

فصل دوم) جنبه‌های مالی برنامه‌ریزی شغلی

فصل سوم) استراتژی مدیریت پول: صورت‌های مالی و بودجه‌بندی

فصل چهارم) برنامه‌ریزی استراتژی مالیاتی شما

فصل پنجم )خدمات مالی: برنامه‌های پس‌انداز و حساب‌های پرداخت

فصل ششم) معرفی اعتبار مصرف‌کننده

دریافت فایل کتاب

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی