مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳ ق.ظ

Practical Money Skills Site

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

Practical Money Skills یکی از سایت‌های مهم فعال در حوزه سواد مالی است که در این فرصت سعی می‌کنیم شما را با این سایت و بخش‌های مختلف آن آشنا کنیم.

این سایت معتقد است که توسعه دانش مالی می‌تواند به مدیریت بهتر پول و بهبود کیفیت زندگی کمک کند و در این راستا هدف آن در اختیار گذاشتن منابع آموزشی رایگان شامل مقالات حوزه مالی شخصی، برنامه‌های درسی و برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی برای کمک به افراد و جوامع به منظور ایجاد یک آینده مالی قوی می‌باشد.

مطالب در این سایت در چهار بخش یادگیری، آموزش، بازی و منابع ارائه می‌شود.

مطالب بخش یادگیری تحت عناوین بودجه‌بندی، پس‌انداز، مؤسسات مالی، اعتبار، بدهی و ...ارائه می‌شوند که در مورد هر عنوان مطالبی برای مطالعه موجود است.

با توجه به این نکته که دانش آموزان باید با برنامه‌های مهارتی درک خود را از پول و مدیریت آن عمیق‌تر کنند، در قسمت آموزش  برنامه‌های درسی برای دانش آموزان سنین مختلف - از دانش آموزان پیش‌دبستانی و دانش آموزان ابتدایی تا نوجوانان و دانشجویان وجود دارد. همچنین مواد آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز ارائه شده است.

مباحث از اصول اولیه برای نوجوانان، مانند "پول چیست؟" به مباحث جامع‌تر برای جوانان که در آستانه استقلال مالی خود هستند پیشرفت می‌یابند. درس‌های پیشرفته همه چیز را از بودجه‌بندی و پرداخت صورتحساب تا مسائل مربوط به مصرف‌کننده پوشش می‌دهد.

یک مربی می‌تواند همه چیزهایی را که برای تدریس امور مالی شخصی در کلاس لازم دارد از این قسمت بیابد. راهنمای دروس و حتی آزمون‌های موجود در این سایت رایگان و قابل استفاده همگان است.

یکی از مزایای این سایت طراحی بازی‌هایی با استفاده از قدرت محبوب‌ترین ورزش جهان یعنی فوتبال می‌باشد. دو بازی (Financial Football) و (Financial Soccer) از بازی‌های جذاب این سایت هستند که مهارت‌های مدیریت مالی را در دانش‌آموزان تقویت می‌کنند که مخصوص دانش‌آموزان یازده سال به بالا هستند.

البته علاوه بر این دو بازی، موارد جالب دیگری نیز در سایت موجود هستند.

در قسمت منابع نیز می‌توانید آخرین مقالات سواد مالی و فیلم‌های آموزشی مالی شخصی، بروشورهای سواد مالی و غیره را پیدا کنید. آدرس برای مراجعه علاقه‌مندان به شرح زیر است:

https://www.practicalmoneyskills.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۱۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی