مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۲ ق.ظ

The Psychology of Investing Book

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کتاب «The Pcychology of Investing» نوشته «جان نوفسینگر» (John R. Nofsinger) اولین کتابی است که درباره موضوع جالب روانشناسی سرمایه‌گذاری صحبت می‌کند. جلد کتاب نیز در واقع رفتار سرمایه‌گذاران را تشریح می‌کند. کتاب در رابطه با دلایل و علل رفتارهای سرمایه‌گذاران و اینکه چرا ادامه این رفتار به ثروت فرد آسیب می‌رساند بحث می‌کند.

ویژگی‌های کتاب:

1. آنچه باعث تحریک بازار می‌شود درک جنبه‌های روانشناختی است.

متون مالی سنتی بر توسعه ابزارهایی که سرمایه‌گذاران برای محاسبه ریسک و بازده استفاده می‌کنند تمرکز دارند. اما این کتاب یکی از اولین کتاب‌هایی است که تأثیر روانشناسی بر سرمایه‌گذاری را بررسی می‌کند. این کتاب جایگزین کتاب‌های درسی نیست بلکه مکملی برای ‌آن‌هاست که به دانشجویان کمک می‌کند تا سرمایه‌گذارانی آگاه باشند و بدانند که چه عواملی باعث تحریک بازار می‌شود.

2. حفظ سازگاری در یادگیری در طول کتاب: بیشتر فصل‌های این کتاب به یک شیوه مشابه سازماندهی شده‌اند زیرا این رویکرد باعث می‌شود:

الف: تعصبات روانشناختی با رفتار روزمره توصیف شده و نشان داده ‌شود.

ب: اثر این تعصبات بر تصمیمات سرمایه‌گذاری توضیح داده می‌شود.

ج: تحقیقات دانشگاهی استفاده شده‌اند تا نشان دهند چرا سرمایه‌گذاران باید مشکلات پیش‌رویشان را اصلاح کنند.

3. استفاده از اطلاعات به روز: از آنجا که اطلاعات مربوط به روانشناسی سرمایه‌گذاری به سرعت در حال افزایش است، ویرایش پنجم این کتاب شامل بسیاری از اطلاعات و یافته‌های جدید برای به روز بودن دانشجویان است. همچنین در ویرایش پنجم فصل 12 با موضوع روانشناسی بحران‌های مربوط به وام نیز اضافه شده است که روانشناسی مربوط به وام‌های مسکن و بحران مالی پس از آن را تشریح می‌کند.

همچنین این کتاب توسط حجت بهادری و علی سلیمان‌پور ترجمه شده و انتشارات چالش نیز آن را در سال       92 به چاپ رسانده است. عناوین فصل‌های این کتاب به شرح زیر است:

فصل اول: روانشناسی و دانش مالی

 فصل دوم: اطمینان پیش از حد

 فصل سوم: احساس غرور و پشتیبانی

 فصل چهارم: بررسی گذشته

 فصل پنجم: حسابداری ذهنی

 فصل ششم: تشکیل پرتفوی

 فصل هفتم: نمایندگی و آشنایی

 فصل هشتم: تعامل اجتماعی و سرمایه گذاری

 فصل نهم: احساس و تصمیمات سرمایه گذاری

 فصل دهم: خود کنترلی و تصمیم گیری

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۱۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی