مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.

زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در طول دهه گذشته، صنعت مالی روسیه به موازات رشد اقتصادی و افزایش درآمدهای این کشور، توسعه یافته اما آگاهی مردم به موازات آن افزایش نیافته است که باعث کاهش اعتماد آنها به نظام مالی روسیه و در نتیجه ضرورت پرداختن به سیاست های آموزش مالی عموم مردم شده است. بررسی‌ها در روسیه نشان می‌دهد که آنان از توانایی کمی برای برنامه‌ریزی آینده خود برخوردارند و مخارج حدود سی درصد از مردم روسیه بیش از درآمد آن‌هاست از طرفی تقاضا برای این آموزش ها در میان مردم نیز افزایش یافته است. از اقدامات صورت گرفته می توان به هفتم دسامبر 2010 اشاره کرد که بانک جهانی وامی 25 میلیون دلاری به روسیه برای "پروژه سواد مالی و آموزش مالی برای فدراسیون روسیه" اختصاص داد. گروه های هدف این پروژه، دانش آموزان مدارس و کالج ها و نیز استفاده کنندگان بالقوه و بالفعل خدمات مالی دارای درآمد پایین و متوسط بودند و تاکنون پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل شده است.

برگرفته از کتاب «سواد مالی الگویی برای مالی شخصی و خانوادگی» نوشته عادل پیغامی، امین مرادی باصیری و با ویراستاری علمی دکتر مهدی طغیانی.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی