مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۱۲ ب.ظ

کتاب دانشکده پولسازی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کتاب «دانشکده پولسازی» نوشته «علیرضا بهشت آیین» از انتشارات بهار سبز بوده و در حوزه کسب‌وکار است که زندگی‌نامه، تصمیم‌ها و اتفاق‌های مهم زندگی ۹ نفر از میلیاردرهای جهان را بررسی می‌کند.

نویسنده در مقدمه این کتاب آورده است: «اهمیت مطالعه زندگی ثروتمندان و انسان‌های موفق و پولساز به قدری است که مؤسسات و مجلات معتبری در دنیا درحال بررسی وضعیت ثروت و کسب‌وکار ثروتمندان هستند.

یکی از این معتبرترین آن‌ها مجله فوربس (Forbes) است که با مطالعه و بررسی ثروت و دارایی‌های افراد، ماهانه و سالانه لیستی را منتشر می‌کند که در آن فقط افرادی از سراسر دنیا حضور دارند که ثروتشان بیشتر از یک میلیارد دلار باشد.

جستجو و مطالعه در زندگی این افراد ابر ثروتمند یا بهتر است بگوییم این ماشین‌های پولسازی، به ما نشان می‌دهد که ساختن ثروت و پیشرفت در کسب‌وکار، جدیت و اراده می‌خواهد و نه دیگر هیچ.

اگر اراده داشته باشید دیگر مهم نیست که پدر و مادر پولدار داشته باشید یا نه، یا اینکه اصلاً پدر و مادر داشته باشید یا مثل لاری الیسون و رومن آبراهامویچ یتیم بزرگ شده باشید.

درست است که برخی از ثروتمندان در خانواده‌های مرفهی به دنیا آمدند و زندگی کردند، اما بسیاری از آن‌ها هم با سخت‌کوشی، لیاقت و مدیریت خود نه تنها توانسته‌اند ثروتشان را حفظ کنند. بلکه باعث افزایش آن نیز شده‌اند.

در صورتی که بسیاری از خانواده‌های مرفه دنیا هم بوده‌اند که فرزندان و وارثانشان نتوانسته‌اند میراث خانوادگی خود را حفظ کنند.

جالب است بدانید که این افراد از مشاغل و کسب‌وکارهای متفاوتی به ثروت رسیده‌اند و به همین دلیل بسیار سخت توانستم آن‌ها را در هشت بخش گروه‌بندی کنم. در بین این افراد می‌توانید از هر سن و سال، ملیت، جنسیت و  شغلی ببینید و برای خود به عنوان الگو قرار دهید. زندگی این افراد پر است از تصمیمات ریز و درشت که شاید در زندگی هر کسی پیش آمده و شاید بهترین تصمیم گرفته نشده است».

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی