مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۰۸:۴۲ ق.ظ

بازی آنلاین Gen i Revolution

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

شورای تربیت اقتصادی آمریکا، بازی Gen i Revolution را برای دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان طراحی کرده است. دانش‌آموزان در این بازی با دوستان همکلاسی خود رقابت کرده و مهارت‌های مالی شخصی را فرا می‌گیرند. این بازی، 16 مأموریت دارد و دانش‌آموزان در هرکدام از آن‌ها نقش مأمور مخفی را بازی می‌کنند و با انجام مجموعه متنوعی از فعالیت‌ها، مهم‌ترین مفاهیم مالی را تمرین می‌کنند.

داستان بازی از این قرار است که مردم به دلیل سردرگمی عمیق و مداوم که در بازی «Murktide» نامیده شده، در حال از دست دادن اعتماد به نفس خود در پس‌انداز و سرمایه‌گذاری هستند و بازیکنان باید به آن‌ها برای حل مشکلات مالی کمک کنند. محیط رقابتی و همچنین فعالیت‌های جذاب، محیط یادگیری انگیزشی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند. همچنین، این امکان وجود دارد که هر معلم از قسمت ورود معلمان وارد شده و تمام دانش‌آموزان کلاس خود را برای انجام این بازی در کلاس ثبت‌نام نماید. این بازی می‌تواند به صورت گروهی و همچنین انفرادی انجام شود.

در ادامه، دو نمونه از مأموریت دانش‌آموزان، برای حل مشکلات و بحران‌های مالی افراد توضیح داده شده است:

  • مأموریت اول: ثروت‌آفرینی در بلندمدت

آنجلا با این چالش مواجه است که چرا باید برای دوران بازنشستگی خود که قرار است چندین سال بعد اتفاق بیفتد از الان برنامه‌ریزی کند. مأموریت دانش‌آموزان این است که باید آنجلا را متقاعد کنند که برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری، باعث ایجاد ثروت در بلندمدت می‌شود.

مفاهیم آموزشی: نرخ بهره مرکب، پس‌انداز

  • مأموریت دوم: انتخاب شغل آینده

ورونیکا دانش‌آموز سال اول دبیرستان است و علایق مختلفی دارد، برای مثال در ریاضیات و کامپیوتر با استعداد است، از موسیقی لذت می‌برد و دوست دارد با مردم در ارتباط باشد. او به شغل آینده خود بعد از دوران دانشگاه فکر می‌کند. دانش‌آموزان باید ورونیکا را از طریق فرآیند انتخاب شغل‌ها و مشاغل آزمایشی هدایت کنند و او را به این درک برسانند که اهداف حرفه‌ای او ممکن است در طول زمان تغییر کند.

 مفاهیم آموزشی: سرمایه انسانی، هزینه فرصت، درآمد، انتخاب شغل و حرفه

http://www.genirevolution.org

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی