مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
يكشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۲۴ ب.ظ

Understanding The Mathematical of Personal Finance Book

زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کتاب «Understanding The Mathematical of Personal Finance» بیانی ساده از مفاهیم اساسی و ابزارهای ضروری برای محاسبه هزینه‌های واقعی و سود در امور مالی شخصی است. این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه ریاضیات، یک ماشین حساب ساده و برنامه‌های صفحه گسترده پایه‌ای می‌توانند برای درک ساختار حتی وام‌های پیچیده استفاده شوند همچنین مفاهیم مالی پایه، مفهوم وام و نرخ بهره و جزئیات استفاده از این مفاهیم در یک فرآیند عملی را به روشی گام به گام تشریح می‌کند.

هدف این کتاب بیان روش‌های سرمایه‌گذاری و یا قرض گرفتن نیست بلکه نویسنده به جای صرفاً ارائه راهکارهای سرمایه‌گذاری و قرض گرفتن، خوانندگان را با مهارت‌هایی که برای تصمیم‌گیری دقیق و مؤثر در تمام جنبه‌های مالی شخصی، از جمله وام‌های مسکن، بیمه زندگی و بدهی‌های کارت‌های اعتباری نیاز دارد، آشنا می‌سازد. در واقع این کتاب معرفی و ارائه ابزارهایی است که در محاسبه هزینه‌های واقعی و یا سود ابزارهای مختلف مالی مفید بوده و فرد را قادر می‌سازد تا با استفاده از آن‌ها تشخیص دهد که بهترین گزینه از میان گزینه‌های ممکن چیست. زیرا خواننده در این کتاب با مفاهیمی مانند ارزش آینده (ارزش یک دلار امروز در زمان مشخصی در آینده چقدر است) و ارزش حال (یک دلار در زمان مشخصی در آینده، امروز چه ارزشی دارد ) آشنا می‌شود.

فصل اول این کتاب شامل بررسی ریاضیات پایه برای درک سایر مفاهیم بوده و در ادامه، آموزش عملیات ریاضی پایه‌ای را پوشش می‌دهد و مفاهیم نرخ بهره ساده و مرکب را توضیح می‌دهد. در فصل‌های بعدی کاربرد این مفاهیم در انواع رایج مبادلات مالی شخصی تشریح می‌شود.  در فصل 15 نیز بسیاری از برنامه‌های صفحه گسترده موجود در رایانه و نحوه کار با آن‌ها را آموزش می‌دهد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی