مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

مالی برای همه

ویژه فعالین سواد مالی و تربیت اقتصادی

وب‌ساید جدید سواد مالی: http://fintelligence.ir
هدف از این وبگاه آشنایی مخاطبین با مفاهیم سواد مالی و تربیت اقتصادی و معرفی منابع آموزشی موجود در این زمینه و همچنین بیان تجارب مؤسسات آموزشی و اقدامات کشورهای مختلف برای استفاده فعالان سواد مالی می‌باشد.
چهارشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۲۵ ق.ظ

سایت آموزش تالار مجازی بورس ایران

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اگر شما نیز علاقه‌مند به آشنایی با بورس و خرید و فروش سهام هستید اما اطلاعات و دانش کافی در این زمینه نداشته و یا دوست دارید قبل از معامله واقعی در بورس یک بار این کار را به صورت مجازی تجربه کنید، پس بهتر است بگوییم که این امکان برای شما فراهم شده است.

  تالار مجازی بورس ایران توسط شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار و با هدف آموزش و آشنایی علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در بازار بورس ایران با سازوکار مناسب سرمایه‌گذاری در بورس راه‌اندازی شده است. برای فعالیت در این تالار، کاربران نه نیاز به پول دارند و نه ضرر خواهند کرد. هدف اصلی این سامانه، آموزش عملی سرمایه‌گذاری در بورس است. قیمت‌ها، شاخص‌ها و سایر اطلاعات در تالار مجازی، واقعی و منطبق بر شرایـط واقعی بازار است، بطوری که گویی کاربر واقعاً در حال سرمایه‌گذاری در بورس است.

برای استفاده از امکانات تالار مجازی بورس ایران، ابتدا بازدیدکننده بایستی در سامانه ثبت‌نام نماید. بعد از این مرحله کاربر می‌تواند وارد سیستم(Login) شود. کاربر پس از ورود به سامانه و تشخیص هویت، به صفحه اصلی راهنمایی می‌شود. در این صفحه که تابلوی اصلی بورس، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، نمودار شاخص‌ها و... وجود دارد کاربر می‌تواند به قسمت‌های مختلف سامانه دسترسی پیدا کند.

روال کلی کار بدین شکل است که کاربر ابتدا در یک مسابقه ثبت‌نام کرده سپس می‌تواند در این مسابقه اقدام به خرید و فروش سهام و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری موجود در تابلوی اصلی بورس نماید. بدین ترتیب او می‌تواند عملکرد خود را در خرید و فروش سهام و تحلیل بازار با دیگر کاربران سامانه مقایسه نماید تا بدین ترتیب مهارت لازم در بازار واقعی بورس را کسب نماید.

از ویژگی‌های جالب این سایت آن است که مفاهیم آموزشی به روش‌های متنوع شامل فیلم و انیمیشن، فایل‌های صوتی و متن‌های آموزشی برای مخاطبان وجود داشته و او می‌تواند با توجه به سلیقه خود از این سه روش برای آشنایی با بازار سرمایه و همچنین بهره‌مندی از آموزش‌های پیشرفته‌تر استفاده نماید. بخش آموزش‌های تصویری شامل فیلم‌های آموزشی در دو بخش عمومی و تخصصی است. موضوعات عمومی مانند معرفی شاخص‌های بورس، آشنایی با پایگاه‌های اینترنتی بازار سرمایه، معرفی تحلیل بنیادی و فنی، معرفی اصطلاحات رایج در بازار سرمایه، تعریف سهام و مزیت‌های خرید آن و بسیاری از موضوعات دیگر. بخش فیلم‌های تخصصی نیز در حال حاضر شامل دو فیلم در زمینه بحران مالی آمریکا در سال 2008 است. از نکات مهم بخش آموزش‌های صوتی قسمت قوانین و مقررات بازار سرمایه است که به صورت فایل صوتی در اختیار کاربران قرار گرفته است. امکان مطالعه کتاب‌های آموزش بورس برای کودکان و بزرگسالان نیز از مزیت‌های دیگر این سایت است

همچنین خیلی از نکات مهمی که باید در بازار سرمایه رعایت شوند در قالب کاریکاتور در این سایت به تصویر کشیده شده‌اند برای مثال تصویر زیر یکی از این موارد است که به اهمیت داشتن اطلاعات و تحلیل کافی در معاملات و عدم تکیه بر شانس اشاره دارد.

ورود به این سایت در واقع برداشتن اولین قدم برای طی مسیر موفقیت در بازار سرمایه است:

http://training.irvex.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی